Utbildningen är 3-årig, upplägget är liknande vårt förutom att man läser mer grundläggande anatomi, fysiologi och sjukdomslära för att sedan läsa arbetsterapi och övriga samhälls- och beteendevetenskapliga ämnen. Likheter såväl som olikheter finns när det gäller teoretisk såväl som pratisk undervisning. Vi tycker att vi har mer av diskussion och dialog med våra studenter här hemma. Studenterna i Kampala är mycket pålästa och ställer många frågor.
Min undervisning gällde teoretisk och praktisk undervisning gällande ortoser, där vi gjorde "svenska" ortoser så kallade High-cost-splints som Low-cost-splints från Kampala. Det uppstod en mängd intressanta diskussioner angående detta. Min fortsatta undervsining var i ämnet "How to make a poster" eftersom studenterna snart skulle presentera sina projekt i olika format. Jag hade ett möte med de studenter som kommer till Stockholm nu till våren och förberedde dom på det ena och det andra av intresse. Jag presenterade även CHBR-kursen för hela klassen, flera av studenterna var intresserade av att komma till Stockholm även om det bara är två som är utvalda. Därefter började den nationella konferensen i arbetsterapi där vi alla presenterade olika inslag.