Department of Nursing bedriver ett fyraårigt sjuksköterskeprogram på kandidatnivå som tar in 20 studenter per år samt ett nystartat masterprogram med inriktning mot ”Nursing in Midwifery and Women´s Health” som tar in ungefär 10 studenter per år. Eftersom Karolinska Institutet har avslutat ett sjuårigt Linnaeus-Palme samarbete var Lena Wettergren och jag nu huvudsakligen inriktade mot lärargruppen för att bidra till en mer långsiktigt pedagogisk utveckling.
Första dagen träffade vi dr Rose Nabirye för att planera veckan mer i detalj. Det framkom att de var mycket intresserade av att diskutera distanspedagogik samt bedömning i klinisk utbildning vilket resulterade i följande planering:
Tisdag: föreläsning och diskussion om virtuella patienter samt om examination av professionell kompetens i sjuksköterskeprogrammet.
Onsdag: inläsning av curriculum samt master proposals
Torsdag: föreläsning och diskussion om bedömning i klinisk utbildning samt om kliniska examinationer (OSCE). Workshop om ett nytt planerat curriculum som vi sedan även gav skriftliga synpunkter på.
Skriftlig examination av Elizbeth Orodriyos masters proposal (22 sidor exkl bilagor)
Fredag: rundvandring på sjukhusområdet