SLT summer school (även kallad Intensive programme) är en intensiv kursvecka i logopedi med totalt 20 medverkande universitet. Årets kurs samlade 120 logopedstudenter från 18 länder, inklusive studenter från Taiwan, Hong Kong och USA. Årets kurs hade ett särskilt tema för varje dag. Deltagande lärare förväntades vara aktiva under hela dagen, antingen som föreläsare, seminarieledare, gruppansvarig eller observatör. Det aktuella temat för min undervisning var "Interprofessiona Education (IPE) ". I min undervisningen ingick en föreläsning om principer och forskning kring IPE/IPL och angränsande pedagogiska metoder. Övriga föreläsningar inom samma tema berorde olika typer av samverkan äver professionsgränserna. Dagen avslutades med grupparbeten kring olika fall där studenter från olika institutioner blandades. Två lärare/grupp fungerade som bollplank och handledare i gruppen. Grupperna rapporterade enligt en metod som kalla SMART. SMART är en akronym för Specific, Measurable, Achivable, Realistic Timely. Grupperna rapporterade målsättningarna för sina fall under sen eftermiddag. Rapporterna utgjorde underlag för diskussion mellan studenter och lärare i storgrupp. Programmet pågick hela dagen till sen eftermiddag.