Utbildningens upplägg vid GCU upplevde jag liknande till den vid KI förutom att det också fanns möjlighet till att läsa till magister (entry-level). GCU programmet är också strukturerat på ett sätt som inte är flexibelt i tid, vilket är en av anledningar till att det är svårt för GCU studenter att resa till KI. Examinationsformerna är också annorlunda från det system vi har på KI. Däremot är innehåll och de teorier, praktiska moment, och kliniska placeringar liknande till det vi har på KI. GCU har vissa typer av placeringar som vi inte har i Stockholm och i Stockholm har vi vissa VIL platser som GCU inte har. Därför bör det finnas ett ömsesidigt värde i att verka för ett studentutbyte och aktivt hitta lösningar på den administrativa utmaningen som verkar vara schemateknisk i karaktär. Nedan är en översikt på engelska av dag 1 och 2:
Teaching Dag 1 (June 1, 8:30-13:00) - conducted together with the research network INSsPIRE
Introduction to symposia with panelists
Paper 1: Sign posting the way forwards: mapping the evidence for complex interventions addressing lifestyle risk factors after stroke
Paper 2: Healthcare journey’s, technologies, and prevention: Lessons learned from qualitative studies
Paper 3: The effect of moderate intensity aerobic exercise on haemodynamic health in patients with transient ischaemic attack and minor, non-disabling stroke’
Panel discussion 1
Paper 4: - High-intensity training in lacunar stroke - One to one nurse-led intervention for hypertension/translational research
Paper 5: Mindfulness for well-being after stroke
Paper 6: An evaluation of Keeping Well: a free, online, family-centred, evidence-based, theory-informed, co-created, self-management resource for stroke risk reduction
Panel discussion 2
Teaching Dag 2 (June 2, 8:30-12:30) - conducted by Eric Asaba and Gunilla Eriksson
8:30 Welcome & introductions Photo dialogue (ice breaking exercise)
9:15 Part I – Incorporating voice
9:35 Part II – Illustrations from
photovoice
Aging and migration &
Return to work after SCI
10:05 Break
10:15 Part III – Photo treasure hunt
10:45 Part IV – Illustrations from
return to work after stroke
Building on experiences to
design an intervention
11:15 Part V – Small group discussion
11:45 Part VI – General discussion
12:15 Review of day
12:30 Finish